BENVINGUTS!

Aquest és un espai on trobareu activitats, propostes, feines i vivències compartides a l'aula. Junts fem camí!

divendres, 11 de desembre del 2009

MOVIMENTS DE ROTACIÓ I TRANSLACIÓ

Sembla que alguns no teniu prou clars els dos moviments que fa el planeta Terra. Tot i que a la pàgina 61 del llibre de medi ho teniu explicat aquí us en faig un petit resum:

-ROTACIÓ. La Terra gira damunt el seu propi eix. En quasi 24 hores fa una volta. Aquest moviment és el que provoca que hi hagi dia i nit.
-TRANSLACIÓ. La Terra gira al voltant del Sol seguint una trajectòria que anomenam òrbita. Per completar una volta tarda quasi 365 dies (exactament 365 dies, 5 hores i 48 minuts, per això cada quatre anys és any de traspàs i el mes de febrer té un dia més). Aquest moviment, juntament amb la inclinació de l'eix de la Terra, és la causa de les estacions.

Per veure-ho encara més clar aquí teniu l'enllaç a una animació molt aclaridora. Pitjau les pestanyes on diu rotació i traslació hi ho podreu observar.

I si voleu veure com es troba la Terra ara clicau aquí. Si hi tornau a anar un altre moment del dia veureu com es va enfosquint o il.luminant la zona on vivim a causa del moviment de rotació.

4 comentaris:

Álvaro ha dit...

Me sirveixen molt per estudiar lo que m'os has posat.

Anònim ha dit...

Hola Carol som na Lola i jo li clic damunt es joc que has posat pero no em funcina deu fins dema.

Lluís ha dit...

Ha jo tambe em serveix per estudiar, i tambe m'agrada.

Anònim ha dit...

m´ha servit per fer deures de socials tambè vui dir que m´agradat molt ><

ARXIUS PER DESCARREGAR

CALENDARI D'AULA